Chcesz być event managerem? Musisz być odporny na stres!

Oprócz najbardziej stresujących zawodów na świecie, tj. żołnierz, policjant, strażak, czy pilot samolotu swoje miejsce znalazł event manager. Dlaczego zawód ten jest aż tak stresujący?

Duża odpowiedzialność

Zawód event managera wymaga dopracowania bardzo wielu szczegółów. Wiele spraw w tej branży zależy od podwykonawców i innych osób, które niestety niekiedy nie dotrzymują terminów, ale za całościowy wynik organizacji wydarzenia odpowiedzialny jest event manager.

Oczekiwania klientów

By sprostać zadaniu, jakim jest organizacja wydarzenia musimy znać oczekiwania naszych klientów. Musimy poznać ich potrzeby, co preferują, by znalazło się na evencie, a czego najlepiej unikać.

Praca pod presją czasu

Praca w branży eventowej łączy się również z praca pod presją czasu. Wiele zadań musimy wykonać podczas określonego etapu organizacji wydarzenia oraz w ścisłe określonym terminie. Niezbędna jest również umiejętność radzenia sobie w sytuacjach awaryjnych, kiedy np. zepsuje się sprzęt – wtedy trzeba działać szybko i sprawnie!

Wydatki

Ostateczny koszt zorganizowania imprezy zależny jest często od wahań gospodarki, od której zależne są ceny poszczególnych usług, czy produktów. Brak stałego kontraktu, czy szukanie brief’ów nie daje poczucia bezpieczeństwa i stabilizacji.

Stresujące są również wyceny u podwykonawców, składanie zamówień, kontrola wydajności i opłacalności. Każdy błąd popełniony przez event managera przekłada się na pieniądze i podwyższone koszty wykonania zamówienia. Pełne napięcia jest również oczekiwane na otrzymanie płatności. Problem ten występuje niestety dosyć często.

Wielozadaniowość

Event manager musi myć wielozadaniowy. Podczas organizacji danego wydarzenia jest się odpowiedzialnym za wiele rzeczy na raz. Wymagana jest zatem podzielność uwagi, ale także posiadanie odpowiedniej wiedzy i doświadczenia.

Nieprzewidywalność

Najbardziej stresującym aspektem pracy event managera jest brak przewidywalności. Wielokrotnie mogą zdarzyć się sytuacje awaryjne, na które musimy szybko reagować. Problem może powstać w każdej chwili pomimo wszystkich naszych wysiłków. Wszelkie zmiany i brak decyzyjności każdego przyprowadzi o ból głowy.
Współpraca

Osoba zajmująca się organizacją eventów odpowiedzialna jest za kontakt i współdziałanie z wieloma osobami: począwszy od kolegów z zespołu, poprzez uczestników wydarzenia, szefów, administrację, podwykonawców itd. Każdy ma inne oczekiwania
i wymagania, którym nieraz trudno sprostać.
Pogoda

Oprócz spraw, za które event manager jest odpowiedzialny niejednokrotnie wielu zmartwień przysparza… pogoda. Jest to problem w szczególności, jeśli impreza ma być organizowana na świeżym powietrzu. Organizator jednak musi wziąć wszelkie okoliczności pod uwagę.

Autor